תיאוריה זו מתמקדת באופן שבו אמצעי התקשורת מעצבות את תפיסת העולם של החברה. הטענה היא שהתקשורת מעצבת לנו את דרכי החשיבה וכן התקשורת מציגה בהכרח תמונה לא אובייקטיבית של המציאות כיוון שהיא מסייעת לשכבה העליונה לשמר את הסטטוס שלה, ובכך משפיעה על הראייה הערכית והאידיאולוגית של הנמענים. חוסר השיקוף האובייקטיבי של המציאות נובע מסיקור של אנשי תקשורת בעלי אינטרסים שונים. הם מהווים מעין פילטר של המציאות המגיעה לנמענים.
כאשר מתמקדים בתפקידי ההנחיה ונראות המנחים בתכניות הטלוויזיה השונות ההבדלים המגדריים ניכרים לעין וזה בא לידי ביטוי בכך שהגברים תמיד יהיו בעלי כוח ההובלה עם החזות המרשימה ונראות ייצוגית בהשוואה לנשים שלרוב לא יובילו תכנית אלא, יהיו המובלות ונראותן תהיה לרוב פרובוקטיבית ויראו כ"קישוט" לצד המנחים. וכך אמצעי התקשורת מעצבים לנו את התפיסה של איך גברים ונשים צריכים להיראות ומה מקומם בחברה ואיך אנו כקהל הצופים, צריכים להתייחס לנשים ולגברים.
כאשר מתמקדים בתפקידי ההנחיה ונראות המנחים בתכניות הטלוויזיה השונות ההבדלים המגדריים ניכרים לעין וזה בא לידי ביטוי בכך שהגברים תמיד יהיו בעלי כוח ההובלה עם החזות המרשימה ונראות ייצוגית בהשוואה לנשים שלרוב לא יובילו תכנית אלא, יהיו המובלות ונראותן תהיה לרוב פרובוקטיבית ויראו כ"קישוט" לצד המנחים. וכך אמצעי התקשורת מעצבים לנו את התפיסה של איך גברים ונשים צריכים להיראות ומה מקומם בחברה ואיך אנו כקהל הצופים, צריכים להתייחס לנשים ולגברים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה