ייצוגים

תהליך הייצוג בתקשורת נעשה על ידי שימוש בהבניית זהויות היוצר סטריאוטיפים שבעזרתם מובנית השונות כלפי חברי קבוצה מסוימת. כלומר, התקשורת מעצבת עבורנו כיצד אנשים צריכים להיות מוצגים ומה היא דעתה על חברה מסויימת.
נשים תמיד יוצגו כחלשות, עדינות, מינות, מניפולטיביות, ילדותיות, תמימות, לא עצמאיות, תלותיות, בעלות תפקידי הבית: אימהיות, רעיות, טבחיות, מנקות, מטפלות בילדים. זאת ועוד מתבטאים כאשר נשים מקבלות תפקיד הנחייה והם תלותיות ומובלות אחרי גבר מנחה ותפקידן הוא להיות המושכות ו"לשכנע" בנראותן את קהל הצופים לראות את התכנית.
גברים תמיד יוצגו כדמות הבכירה, פותרת הבעיות, בעלת הכוח הפיזי וכמכלכל הבית. ייצוג זה מתבטא בתפקיד ההנחייה של הגברים כמובילי התכנית והדמות הבכירה לצד האישה.

השלבים שעוברות קבוצות חברתיות בייצוגן בתקשורת:
1. הדרה- העדר קיומה של קבוצה מסוימת.
2. גיחוך- הצגת הקבוצה באופן מגוחך ומשעשע.
3. הכלה- הצגת הקבוצה כקבוצה שלמה, כוללת בכל ההיבטים גם החיובים אך, לרוב השליליים. 

ייצוגים אלו שיוצרת התקשורת מגדירים לקהל הצופים מה עליהם להיות ,איך עליהם לפעול ואיך להיראות בכל הגילאים. ובנוסף התקשורת גם מראה מה מקובל ומה איננו מקובל בתרבות שלנו. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה