המחקר שלי הוא מסוג ניתוח תוכן.
מחקר שלי אני מנתחת לבוש נשים בתכניות שונות בערוצי הטלוויזיה לעומת לבוש הגברים המנחים בתכניות זהות מתוך מטרה לבחון כיצד מוצגות נשים וכיצד מוצגים הגברים. בנוסף ראיינתי את חברת הכנסת מרב מיכאלי.
יתרונות השיטה:
אני אנתח מספר רב של תכניות בטלווזיה במגוון רחב של זאנרים וכך אוכל לראות אל ההבדל בייצוגים.
ויזואלית קל להסביר וכך אוכל לראות את ההבדלים מול העיניים.
קשיים בשיטה:
צפייה רבה בתכניות רבות ומסוגים שונים על מנת לעשות חקר איכותי ומקיף בנושא.
אני מצפה לגלות שהיחס לנשים ולגברים כמנחים על ידי אמצעי התקשורת והזכיינים הוא לא שווה וכי הגברים הם הדמות החזקה והמובילה בהשוואה לנשים שהן הדמות החלשה.
כמו כן בשלב החקר פניתי לחברת הכנסת:
מחקר שלי אני מנתחת לבוש נשים בתכניות שונות בערוצי הטלוויזיה לעומת לבוש הגברים המנחים בתכניות זהות מתוך מטרה לבחון כיצד מוצגות נשים וכיצד מוצגים הגברים. בנוסף ראיינתי את חברת הכנסת מרב מיכאלי.
יתרונות השיטה:
אני אנתח מספר רב של תכניות בטלווזיה במגוון רחב של זאנרים וכך אוכל לראות אל ההבדל בייצוגים.
ויזואלית קל להסביר וכך אוכל לראות את ההבדלים מול העיניים.
קשיים בשיטה:
צפייה רבה בתכניות רבות ומסוגים שונים על מנת לעשות חקר איכותי ומקיף בנושא.
אני מצפה לגלות שהיחס לנשים ולגברים כמנחים על ידי אמצעי התקשורת והזכיינים הוא לא שווה וכי הגברים הם הדמות החזקה והמובילה בהשוואה לנשים שהן הדמות החלשה.
כמו כן בשלב החקר פניתי לחברת הכנסת:
מרב מיכאלי
חברת כנסת פעילה למען הנשים.
חברת כנסת פעילה למען הנשים.
שאלות לחברת הכנסת:
1.במהלך המחקר נחשפתי לתכנית שישי חי בהגשתך בשנות ה90 בערוץ 2. כיצד את מתייחסת כיום לאופן ההנחייה ולבושך בתכנית ? האם נכפה עליך להתלבש בסגנון כזה או אחר כמנחת טלוויזיה?
2.בחרתי לשאול נשים מעולם התקשורת את השאלה האם התקשורת רוצה לשנות את מעמדן של הנשים בתכניות הטלוויזיה? מה דעתך?
3. למה לדעתך נראה פחות נשים שמשתלבות כמנחות מובילות בתכניות הטלוויזיה? האם זו בחירה של הזכיינים או חברות ההפקה לא לבחור נשים או אי הגשת מועמדות מצד הנשים?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה