מעמדו של גבר מול מעמדה של אישה על ידי אמצעי התקשורת

אופן הייצוג של האישה והגבר על ידי אמצעי התקשורת הוא שונה מאוד, הגברים תמיד יוצגו כדמות מצליחה, מכובדת, בעל ידע ואינטליגנטית, לעומת זאת הנשים תמיד יוצגו כמטפלות הבית, בעלות ידע בסיסי בלבד, צריכות לשרת את בעל, כמו כן הן יוצגו כמפתות ולרוב יולבשו ויוצגו בצורה פרובוקטיבית.
כאשר מדברים על מנחים ומנחות אי אפשר להתייחס אליהם כאחד, מכיוון שלשניהם אותו תפקיד- ההנחיה אך הם לא מוצגים כשווים על ידי אמצעי התקשורת וזה בא על ידי ביטוי בכך שנשים תמיד יוצגו בצורה פרובוקטיבית וגברים יוצגו בצורה מכובדת.


http://www.the7eye.org.il/21710
כתבה זו מדברת על שאמצעי התקשורת מקדמים גברים על גבם של נשים שנתפסות כחד ממדיות וכקישוט לצד המנחה הוותיק שתפקידו הוא להיות המוביל בעוד המנה משתרכת אחריו.


כתבה זו משנת 2013 שפורסמה בעיתון "הארץ" טוענת שכבר אז נשים לא קיבלו זימונים לאודישנים של תכניות ראליטי בתור מנחות בתפקיד הבכיר של להיות מובילות התכנית ולא להשתרך אחרי מנחה אחר.
נטען כי זה מכיוון ש"אחת התכונות שנדרשות ממגיש היא לשים את עצמו בצד ולתת במה לתוכנית עצמה, ונשים פשוט לא יכולות להתאפק ולא להגיד את המלה 'אני' בכל משפט. נשים לא יכולות שלא לשים את עצמן במרכז". נאמר כי נשים יכולות להיות מנחות חדשות ותכניות רציניות מכיוון שהן יכולות העביר את המסר בצורה שניתנת לעיכול, ואינן יכולות להיות מנחות בתכניות בידור בפריים טיים, לאבי ארמוזה, מנכ"ל ובעלי "ארמוזה פורמטס", המתמחה בייזום והפצת פורמטים טלוויזיוניים בעולם ובארץ,"זה מגיע ממקום סוציולוגי ומושפע חד משמעית מתפישות שוביניסטיות. כשאתה בא כצופה לטלוויזיה אתה צריך אוטוריטה ומי שמקבל את החלטות הליהוק בטלוויזיה סבור כמעט תמיד שאוטוריטה פירושה גבר. אני נתקל בזה בכל מקום בעולם כשדנים על ליהוק. גבר מנחה נתפש כבעל סמכות, מישהו שנותנים בו אמון".

http://knesset.gov.il/tql/knesset_new/knesset14/HTML_27_03_2012_06-21-01-PM/19941207@19941207030@030.html


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה